Application of virtual reality. Psychic-physical and sports neurorecovery agent
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
NoDerivatives — If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
References
Botella, C., García Palacios, A., Villa, H., Baños, R. M., Quero, S., Alcañiz, M., & Riva, G. (2007). Virtual reality exposure in the treatment of panic disorder and agoraphobia: A controlled study. Clinical Psychology & Psychotherapy, 14(3), 164-175.
García, E. S. (2013). Realidad virtual y nuevas tecnologías en el trastorno de ansiedad social: un estudio meta-analítico. Proyecto de investigación:.
Gokeler, A., Bisschop, M., Myer, G. D., Benjaminse, A., Dijkstra, P. U., van Keeken, H. G., ... & Otten, E. (2016). Immersive virtual reality improves movement patterns in patients after ACL reconstruction: implications for enhanced criteria-based return-to-sport rehabilitation. Knee Surgery, Sports Traumatology, Arthroscopy, 24(7), 2280-2286.
Maldonado, J. G. (2002). Aplicaciones de la realidad virtual en psicología clínica. Aula médica psiquiátrica, 4(2), 92-126.
Monografías. (2016, September 6). Análisis de Correlación. Recuperado 6 de noviembre de 2016. http://www.monografias.com/trabajos93/analisis-correlacion-empleando-excel-y-graph/analisis-correlacion-empleando-excel-y-graph.shtml
Mora, J. A. at el., (2001).CECD. Cuestionario de estrategias cognitivas. Madrid. Editorial TEA
Moreno, G. (2016, September 10). Evolución de la realidad virtual a nivel mundial. Recuperado 6 de noviembre de 2016. https://es.statista.com/grafico/7433/no-todo-es-un-juego-en-la-realidadvirtual/Realidad Virtual. (s.f.). En Wikipedia. Recuperado el 7 de enero de 2017 de https://es.wikipedia.org/wiki/Realidad_virtual
Romero Granados, S. (2001). Formación deportiva: nuevos retos en educación. Sevilla: Universidad de Sevilla.
Sistema Cardiovascular. (s.f.). En Wikipedia. Recuperado el 7 de noviembre de 2016 de http://definicion.de/sistema-cardiovascular/
Vignais, N., Kulpa, R., Brault, S., Presse, D., & Bideau, B. (2015). Which technology to investigate visual perception in sport: Video vs. virtual reality. Human movement science, 39, 12-26.
Virtual Reality 3D. (2016, September 16). 3D Beautiful Aurora Borealis (VR Video - 3D Stereoscopic Glasses - SBS - Full HD). Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=oztyvBtGhIs
Wordreference. (s.f.). En wordreference. Recuperado el 7 de noviembre de 2016 de http://www.wordreference.com/definicion/emocional